תבונה ורגישות בניהול

חיים (צ'יבי) שפירא, חבר טוב, מנהל עטור ניסיון ומרצה בחסד, הוציא לאחרונה ספר חדש בשם "תבונה ורגישות בניהול".הספר מיועד למנהלים בכל דרג והוא מציג שיטות ואמצעים שאינם נמצאים בתוכניות הלימודים הרגילות.את התפיסה הניהולית המלווה את הספר, גיבש חיים במהלך 11 השנים האחרונות בהן אסף דוגמאות, ניתח מקרים ולמד לעומק עשרות מודלים, תאוריות וגישות שונות להשגת מצוינות. התוצאה היא שיטה סדורה ופרקטית הנותנת למנהל כלים להגשמת מטרותיו האישיות לצד הגשמת מטרותיו של האחר – דרך ההופכת את שיטת ה WIN WIN לשיטת ה WIN בשלישית !
חיים (צ'יבי) שפירא

תבונה ורגישות בניהול – המלצה על ספר

הספר "תבונה ורגישות בניהול" מאת חיים שפירא הינו מדריך למנהלים בכל דרג שמקדם את ההבנה של המנגנונים האנושיים והארגוניים המשפיעים על ההצלחה במגרש המשחקים הארגוני. המחבר מתמקד בכך שלכל מנהל יש צורך להבין את החזון והאסטרטגיה הכוללים שמעליו, ובמקביל להיות רגיש לאנשיו ולציפיותיהם.

שפירא מזהה שלוש קבוצות שחקנים בארגון: מעצבים, מנהלים ומבצעים, שמכילים ביניהם שמונה אבי-טיפוס של ארגונים. המחבר משווה את תכונות הארגון לשוק המטרה שלו, ומציין שההבנה הנכונה של הפערים וההתאמות ביניהם היא המפתח להצלחה.

הספר מציג כלים שנועדו לסייע לארגונים להבין ולצמצם את הפערים האלה ובכך לשפר את התוצאות העסקיות שלהם. הכלים האלה מבוססים על שנים רבות של חקירה ולמידה, והם כוללים את הגישה החדשנית "Win3", אשר מקדמת הבנה של האינטרסים המשולבים של כל המעורבים בתהליך.

הגישה הזו היא גישה הוליסטית, שמקדמת ראייה מקיפה שמחברת בין האינטרסים השונים במטרה ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח בין הגורמים השונים בארגון.

בסופו של דבר, "תבונה ורגישות בניהול" היא הצעה למנהלים להתייחס ברגישות גבוהה למגוון הגורמים המשפיעים על ההצלחה הארגונית, ולהשתמש בכלים שהספר מציע כדי להביא לשיפור תוצאות העסק.

איך תבונה ורגישות קשורים לייעוץ עסקי?

ניתוח הציפיות של שחקני הארגון: הבנת התפקידים, התחומי האחריות והציפיות של שלוש הקבוצות המרכזיות בארגון (מעצבים, מנהלים, מבצעים) היא חיונית ליעוץ עסקי. ייעוץ עסקי מגיע לעזרה לארגונים לפתור בעיות, והבנת המגבלות והצרכים של כל קבוצה היא מרכיב בסיס לכך.

גיבוש והתאמת אסטרטגיה:

היעוץ העסקי מקדם אסטרטגיות לשיפור התהליכים והתוצאות בארגון. ההבנה שהספר מציעה לגבי פרופיל הארגון ושוק המטרה יכולה לשמש מדריך למתן ייעוץ איכותי.

גישת Win3:

הייעוץ העסקי לעיתים קרובות עוסק בפתרון בעיות בהתנהגות אנושית ובניהול קשרי גומלין. התפיסה של Win-Win-Win, המתחשבת לא רק בשני הצדדים הישירים אלא גם בסביבה הרחבה, יכולה להציע פתרונות יעילים יותר שיישארו עמידים לאורך זמן.

התאמת הארגון לשוק:

הספר מתייחס להתאמה בין תכונות הארגון לתכונות שוק המטרה שלו. זהו אחד המרכיבים המרכזיים בייעוץ עסקי, שבו הייעוץ מקדם שיפורים ושינויים בהתאם לצרכים ולטרנדים בשוק.

כלים להגדלת ההסתברות להצלחה:

הייעוץ העסקי מבוסס על מספר כלים וגישות שמטרתם להגביר את ההסתברות להצלחה של הארגון. הכלים המוצגים בספר יכולים להשלים את הכלים המוכרים בייעוץ העסקי ולהעשיר את ארגז הכלים של היועץ.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן