מיתוג אישי לשכירים

חלקנו, מציגים את הכישרונות שלנו (או של הילדים שלנו) לעיני כל. אולם ישנו מיתוג אישי שונה, עליו אני רוצה להרחיב במאמר זה. זהו המיתוג העסקי שלכם, כשכירים. כן, כשכירים, לא כעצמאים או בעלי עסק. האם אתם מרגישים שאין לכם צורך להתעסק במיתוג עצמי? קראו את המאמר עד סופו והחליטו בעצמכם.
מיתוג אישי

מיתוג אישי לשכירים – מדוע אתם צריכים את זה?

מהו מותג?

בהשאלה מוויקיפדיה, בעולם העסקי, מותג הנו יישות שיווקית, אשר מתארת את סך כל העמדות, הרגשות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים כלפי היישות העסקית הקשורה אליה (עסק, תאגיד, עמותה ועוד).

מהו, אם כן, מיתוג אישי?

בעידן הרשתות החברתיות, מפייסבוק ועד אינסטגרם, כל אחד הוא מותג בפני עצמו. אנחנו בונים לעצמנו תדמית וירטואלית ומשתמשים בה, כל אחד לצרכיו. חלקנו מראים לעולם כמה אנחנו מתוחכמים, מגניבים ומוצלחים.

מקומו של העובד השכיר בשוק העבודה המודרני

שוק העבודה אינו מה שהיה בעבר. לפני עשורים בודדים, היה ברור כי קריירה מפתחים במקום אחד או שניים לכל היותר. אנשים שאפו להתקבל למקום העבודה ולהישאר בו עד לפנסיה, וכך גם קרה לעתים קרובות. בימינו המציאות הזו השתנה. עובדים תופסים את מקומות העבודה כשלבים בסולם ההתקדמות שלהם, כאשר כל מקום אמור להיות מקפצה בדרך למקום הבא, המוצלח יותר.

מבחינת הארגונים, הנאמנות לעובדים ותפיסת הארגון כ"משפחה" פינו את מקומם לשיקולי רווח והפסד (לעתים קצרי טווח) והיד על הדק הפיטורים קלה יותר מאשר בעבר. במקביל לכך, ארגונים רבים מחפשים לקדם עובדים המתאימים לכך למשרות ניהוליות. עובד ששואף להתקדם – צריך לפעול בהתאם ולא להישאר מאחור.

בעולם כזה, כללי המשחק בכל הנוגע לניהול קריירה וחיפוש עבודה השתנו. ההתנהלות במציאות כזו מחייבת כל עובד לנהל את הקריירה שלו בצורה מחושבת לטווח הארוך. העובד נדרש לטפח לעצמו תדמית מקצועית אשר תתפתח יחד אתו לאורך השנים ותהיה כלי מרכזי להשגת הקידום הבא.

אבני הבניין לבניית מיתוג עצמי מוצלח

כשכיר המבקש לבנות לעצמו מיתוג עצמי חזק ויציב, תצטרך להשקיע זמן ומחשבה במספר נקודות משמעותיות:

  • מה אני יודע לעשות?
    ראשית, יש להגדיר לעצמך מהו בדיוק תחום העיסוק הנוכחי שלך ולאן אתה רוצה להתקדם. ההגדרה הזו היא חמקמקה הרבה יותר ממה שאתה עלול לחשוב. הדרישות למקצועות שונים בשוק העבודה משתנות עם השנים, מגמות חדשות תופסות את מקומן של אלו שהתיישנו ומעסיקים מחפשים את העובדים המעודכנים בטכנולוגיות הנדרשות להם. הגדרת העיסוק שלך צריכה לקחת בחשבון את כל אלו. בנוסף, עליך למפות את כל הניסיון שצברת עם השנים, לזקק מתוכו את העיקר ולדעת כיצד להציג אותו כך שתיראה כמומחה בתחום העיסוק שלך.
  • מה הלקוחות שלי צריכים?
    ה"לקוחות" שלך, הנם למעשה המעסיקים הנוכחיים והמעסיקים הפוטנציאליים שלך. בהתאם למה שנכתב בפסקה הקודמת, עליך להבין מהן הדרישות העדכניות בשוק העבודה להן אתה יכול לתת מענה. לפעמים, תגלה שיש לך את היכולות הנדרשות אולם לא הצלחת להגדיר אותן בדיוק או בדומה למה שהמעסיקים הפוטנציאליים שלך מגדירים כאשר הם מחפשים עובד חדש.
  • מהו הערך המוסף שלי?
    זה לא סוד שלכל משרה חדשה שמפורסמת ברשת ובלוחות הדרושים, נשלחות מאות (או אלפי) קורות חיים. חלקן מתאימות יותר וחלקן פחות. השאלה היא – כיצד קורות החיים שלך יבלטו בין כל אלו שנשלחו? מה יגרום לאדם אשר עורך את המיון הראשוני, לא לנפות את קורות החיים שלך או להתמקד בקו"ח של אחרים? במידה ותעבור את השלב הראשוני ותצליח להגיע לראיון עבודה (או ראיון טלפוני) – אילו נקודות תבליט מול המראיין? מה יגרום לו להבין שדווקא אתה, מכל אלו איתם הוא משוחח או נפגש, מתאים לתפקיד?
    ניסוח קורות חיים ויצירת יתרון תעסוקתי על "מתחרים", הנן מיומנויות נרכשות חשובות הנדרשות בעת חיפוש משרה חדשה.
  • כמה אני שווה?
    כאשר אתה מחפש עבודה חדשה, חשוב שתבין מראש מהם הגבולות האדומים שלך בנוגע לדרישות השכר אשר תציג. דרישות שכר הנן עניין מורכב – הן מגלמות בתוכן את מיומנויות העבודה שלך, שנות הניסיון שלך, את המעמד הניהולי ועוד. מצד שני, דרישות שכר משקפות גם את מגוון האפשרויות שלך ואת מספר המעסיקים החפצים לצרף אותך לשורותיהם. כל אלו קובעים בסופו של דבר, את השווי שלך בשוק העבודה.
  • המלצות
    המלצות ממעסיקים קודמים הנן דבר חשוב. בעבר כתבתי כאן, מדוע כדאי לעזוב מקום עבודה בצורה מכובדת ולדאוג למכתבי המלצה. המעסיקים הבאים שלכם ירצו לשוחח עם הממליצים. כדאי שתדאגו שיהיו לכם כאלו.

היכן וכיצד להשתמש במיתוג העצמי שלכם

לאחר שסקרנו בקצרה ממה מורכב המיתוג העצמי, נשאר כעת להבין איך והיכן להשתמש בו.

כפי שציינתי, המיתוג צריך להשתקף קודם כל במסמך קורות החיים שלכם על מנת שאלו יהיו שונים ובולטים מול אלפי קורות חיים אחרות.

אם עדיין לא עשיתם זאת, הגיע הזמן לפתוח ולהשקיע זמן בפרופיל הלינקדאין שלכם. רשת הלינקדאין שונה מפייסבוק. במהלך השנים האחרונות ובמיוחד לאחר רכישתה על ידי מיקרוסופט, לינקדאין התפתחה משמעותית וכיום מעסיקים רבים משתמשים בה בשביל לאתר מועמדים מתאימים למשרות פתוחות. למעשה, ישנם מעסיקים אשר מוותרים על לוחות הדרושים ה"מסורתיים" ומשקיעים אך ורק ברשת הלינקדאין, בשביל למצוא מועמדים איכותיים. המשמעות מבחינתכם, הנה חובה לפתח ולהשקיע בפרופיל שלכם שם. זו ההזדמנות שלכם לפתח את המיתוג העצמי בעזרת מגוון כלי התוכן שלינקדאין מציעה.

נטוורקינג גם הוא חשוב מאוד. מחוץ לרשת הלינקדאין, אתם יכולים לקדם את עצמכם על ידי השקעה בנטוורקינג איכותי ולדעת גם שם, כיצד להשתמש במיתוג שלכם בשביל להגיע למקומות הנכונים.

ייעוץ אישי ומנטורינג לניהול קריירה

כולנו עסוקים בחיי היום יום שלנו.

לא תמיד יש לנו את הידע, הניסיון והזמן להשקיע בבניית מיתוג עצמי איכותי וניהול קריירה לטווח הארוך. כאן אני נכנס לתמונה. כיועץ ומנטור עסקי, הגעתי להצלחות רבות עם לקוחותיי. לאחר ששנים רבות עבדתי כמנהל בכיר בעולם העסקי, אני מכיר היטב את דרישות העולם הזה, את הדרך בה מנהלי ה HR פועלים ואת דרישות וציפיות המעסיקים מהעובדים שלהם. אני כאן בשביל ללוות אותך בניהול הקריירה שלך בדרך להצלחה והגשמה כלכלית ואישית. כל מה שנדרש ממך, הוא אמונה עצמית והחלטה שהגיע הזמן לעשות שינוי!

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן