פרק שלישי – מחזקים את היסודות

את הפוסט הקודם סיימתי בתחילת פגישתנו השנייה. כאמור, התחייבתי להשלים משימה מוגדרת מאוד, אולם לא עמדתי בה ובאתי בידיים ריקות. לאן ממשיכים מכאן? לאחר שעברנו בקצרה על "תוצאות" המשימה שהבאתי ודנו במחוייבות שלי לתהליך, התחלנו לדבר על המסגרת בה אני מבקש לצמוח. הגעתי לאיל בעקבות הרצון לחולל שינוי, לפרוץ ולהתפתח. אולם לא התעכבתי על השאלה, מה תהיה ההשפעה של שינוי מהותי בחיי על האנשים הקרובים אלי?  האם הם מוכנים לשינוי כזה? האם התהליך בו אני מבקש להצליח, יגבה ממני, מהם או מהיחסים בינינו מחיר?
תהליך מנטורינג אישי ועסקי

הפרק הקודם

אף אחד מאיתנו לא חי בוואקום. לכולנו יש מסגרת כלשהי בה אנחנו חיים. לרוב, המסגרת הקרובה והמשמעותית היא המשפחה הגרעינית שלנו. המרכיב הדומיננטי במשפחה הוא מערכת היחסים בין בני הזוג אולם לא רק. ישנן מערכות היחסים בינינו לבין ההורים, הילדים, האחים, חברים… לכל אלו השלכה משמעותית על המסלול בו אנו הולכים.

הדינמיקה בינינו לבין הקרובים אלינו הנה משמעותית מאוד להצלחתו של תהליך של שינוי ובעיקר לתהליך של צמיחה אישית ועסקית. חשוב לציין כי לא מדובר אך ורק על דינמיקה בעייתית. גם אם מערכות היחסים הנן בריאות ויציבות, שינוי אישי עלול "לטלטל את הספינה" ולהוציא אותן מאזור הנוחות.

כשאיל החל לכוון את השיחה לכיוון הזה, חשתי בתחילה מבוכה. לא הגעתי אליו לטיפול זוגי, והשיחה שהחלה גולשת לאזורים אישיים הנוגעים למערכות היחסים בחיי, גרמה לי תחילה לחוסר נוחות. אולם ככל שהשיחה התקדמה, הבנתי לאן איל מכוון.

במהלך הפגישה, איל ואני בחנו את מערכת היחסים שלי עם אשתי. בחנו האם הדינמיקה הקיימת בינינו מאפשרת לי להתפתח ואת המוכנות המשותפת שלנו להכיל ולקבל שינוי.

מערכות היחסים בחיינו הנן מורכבות ובנויות מאבני בניין רבות, הכוללות את ההיסטוריה האישית והמשפחתית שלנו מהילדות ועד הבגרות, יחסי האמון בין הצדדים, התנגשויות בין שאיפות אישיות לבין המרחב הזוגי ועוד ועוד.

תהליך מנטורינג אישי ועסקי אינו תחליף לטיפול פסיכולוגי או טיפול זוגי מסוג כלשהו והוא אינו מתיימר לשבת בנישה הזו. אולם מנטור מנוסה יידע לזהות יחד עם האדם היושב מולו את החוזקות והחולשות שבחייו האישיים כך שיחד, יוכלו לבנות את המסגרת הנכונה אשר תאפשר צמיחה.

כשהתחלנו לדבר על מערכת היחסים שלי עם אשתי, איל ידע לזהות מהר מאוד את הנקודות אותן אני מרגיש כמחסומים אישיים. למרות שלא התכוננתי לכך, בחנו יחד את דפוסי ההתנהגות שלי בדינמיקה הזוגית, את השאיפות והרצונות שלי במסגרת הזו והאם אני מסוגל להניע תהליך משותף עם אשתי אשר יתמוך בתהליך האישי אותו אני מבקש לדחוף קדימה.

לאחר שביררנו יחד מספר נקודות מהותיות, איל ואני העברנו את השיחה לפסים מעשיים. הרי לא באנו לדון בתובנות הללו בתיאוריה בלבד אלא, כאמור, לחולל שינוי אמיתי.

יחד, בחנו מספר כלים מעשיים שיעזרו לי לבסס את מערכת היחסים שלי. איל הציע מספר דרכים לפעולה, המבוססות על הדברים שהבאתי לשיחה, זווית הראיה האישית שלי והמצב הקיים במערכת הזוגית והמשפחתית שלי.  קבענו כי המטרה המהותית בסופו של דבר היא לחזק את התחושה של שותפות דרך ביני לבין אשתי, המבוססת על גילוי לב ואפשור לתת ביטוי אישי של השאיפות והצרכים האישיים שלנו לצד המחויבות המשפחתית והמטלות הסיזיפיות של היום יום.

סיכמנו על מספר משימות אותן אני צריך להשלים.אחת מהראשונות בהן, היותר כיפית ופשוטה לעשיה, הייתה להתחיל במחווה רומנטית לאשתי. איל ביקש ממני לאפשר לי ולה לחגוג. לחגוג את הזוגיות שלנו (המשתרעת על תקופה של כעשור וחצי) ואת ההתפתחות המקצועית והמשפחתית שלנו. לטובת תחושת השיתוף והמחויבות למשימה איל ביקש שאשלח לו "סלפי" שלי ושל אשתי, במסעדה אליה נלך, כך שהפעם יידע שהמשימה הושלמה.

תהליכי שינוי וצמיחה דורשים יסודות יציבים. אם מדובר על האדם איתו אנו חולקים את חיינו, נדרשת הבנה הדדית למהות השינוי והשפעתו על מערכת היחסים. בין אם מדובר על זוגיות, על יחסים בין בני משפחה אחרים, חברים או כל אדם משמעותי בחיינו, עלינו להבין כי אלו הם היסודות עליהם אנו עומדים. בשביל שהמגדל שאנו בונים יהיה גבוה ויציב, דרושים לו יסודות חזקים ומוצקים. וזה בדיוק מה שעשינו בפגישתנו השניה. התחלנו לחזק את היסודות.

לקראת פגישתנו השלישית, סיכמנו כי אחזור למשימה הראשונה אותה קיבלתי ממנו, בפגישתנו הראשונה, ואשלים אותה במלואה.  כשבוע לאחר הפגישה, איל קיבל ממני את תמונת הסלפי המובטחת. מיותר לציין כי הביקור הרומנטי שלי ושל אשתי במסעדה היה נהדר. מי אמר שתהליך מנטורינג הוא רק עבודה קשה? הוא כולל, מסתבר, גם לא מעט כיף…

הפרק הבא

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן