ליווי עסקים משפחתיים

ליווי עסקים משפחתיים

ניהול עסקים משפחתיים הוא יותר מניהול עסקי "טהור" – זוהי דרך חיים. שילוב בלתי אמצעי בין חיי העבודה לחיי המשפחה. עסק משפחתי, צופן בתוכו מורכבויות רבות בשל האופי הייחודי שלו. לעתים, צפים בו משברים שונים המציגים קושי להצליח ולהתקדם הלאה.

תהליך של ליווי עסקים משפחתיים מכוון למטרות מוגדרות. ביניהן, שיפור איכות הניהול בעסק, פתרון משברים, הקניית הבנה פיננסית כיצד לנהל את העסק באופן כלכלי ויציב. כל זאת, לצד שמירה על חיי המשפחה ודאגה לעתיד הדורות הבאים.

ליווי עסקים משפחתיים, משפחה מקבלת נתונים ממומחה

היבטים כלכליים של עסק משפחתי

ככל העסקים הקטנים והבינוניים, גם עסקים משפחתיים עומדים בפני אתגר הניהול הכלכלי של העסק שלהם. כאשר מדובר בעסק משפחתי, קיים לעיתים ערבוב בין הפעילות הפרטית לפעילות המשפחתית. הן בהיבט ההוצאות והן בהיבט מסגרות האשראי הבנקאיות. במקרים אלו, ייעוץ כלכלי למשפחות מניח בפני בני המשפחה צילום מצב אמין וברור של המצב הפיננסי האמיתי של העסק. אנו ניגע בנקודות קריטיות ונציג את ההבדל בין הפעילות העסקית לפעילות הפרטית. בין השאר, נסייע בתכנון תזרים המזומנים, גובה תמחור המוצר או השירות, צמצום הוצאות מיותרות או גבוהות מדי, ניהול האשראי של העסק מול הבנק ועוד. בנוסף, נבצע במידת הצורך ייעוץ לכלכלת המשפחה. יחד, נבנה תקציב משפחתי הכולל את חיזוי ההוצאות וההכנסות של התא המשפחתי. את זה נעשה תוך דאגה למעורבות נכונה של כל אחד מבני המשפחה בניהול ושמירת התקציב.

01

טיפול במשברים וקונפליקטים

מעצם הגדרתו, עסק משפחתי עלול לחוות משברים ייחודיים הדורשים גישה וטיפול שונים במעט מעסקים המקבלים ייעוץ עסקי רגיל. הניסיון שלי כרואה חשבון וכיועץ עסקי וניהולי מאפשר לי להביט "מבחוץ" על העסק ולבחון את הדינמיקה הפנימית כפי שהיא נחווית על ידי בני המשפחה המעורבים בניהולו. דינמיקה זו, מושפעת הן מהלחצים העסקיים השונים והן ממערכת היחסים בין בני המשפחה על כל רבדיה. בתהליך ליווי עסקי הנוגע גם בטיפול במשברים עסקיים ופתרונם,  אנו נבחן יחד האם העסק "סובל" מדינמיקה לא בריאה בין בני המשפחה. במידה ויש משבר עסקי הדורש פתרון, אנו נבנה יחד את המסלול הנכון בכדי להתגבר על מתחים וקשיים בינאישיים. יחד, נחזיר גם את העסק וגם את הדינמיקה הנכונה בין בני המשפחה לדרך המלך.

02

הכנת דור ההמשך לניהול עסקים משפחתיים

בשנותיי כיועץ, נתקלתי פעמים רבות בצורך המובן של מייסדי העסק, להכין את דור ההמשך לניהול יציב ונכון לעתיד. הכנת דור העתיד המשפחתי לניהול העסק אינה מובנת מאליה. בנים ובנות שונים מהוריהם בהשקפת העולם שלהם ובגישה העסקית שלהם. לכן, מייסדי עסקים חוששים לעתים כי דור ההמשך לא יוכל לקחת על כתפיו את אתגרי ניהול העסק והמשך קיומו. בתהליך הייעוץ, אנחנו נבין האם אכן ישנם פערים עמוקים בין הדורות ונמצא את הדרכים לגשר עליהם. אנו נמפה את הכלים והכישורים הניהוליים של דור ההמשך. במידת הצורך, נצייד אותו בכלים טובים נוספים כצידה לדרך. לבסוף, נבנה מפה עסקית לשנים הקרובות המתווה את המשך התפתחותו של העסק והגישה הניהולית הנכונה להתמודדות עם האתגרים שבדרך. כך, אנו יוצרים את הגישור הנדרש בין הדורות ומבטיחים שקט נפשי לדור המייסד היודע כי מפעל חייו נשאר בידיים טובות.

graphicCreated with Sketch.

רוצים לקבל עוד פרטים על ליווי עסקים משפחתיים?
מעוניינים לפתח את העסק ועדיין לשמר את המשפחה?

לחצו כאן ליצירת קשר

מכירת העסק המשפחתי

לעיתים העסק המשפחתי הגיע לנקודה בה נשקלת מכירתו. כשזה קורה, מתעוררות לעתים אמוציות רבות וקשיים משמעותיים בין בני המשפחה באשר לניהול הנכון של התהליך. תהליך מסוג זה, בניהול לא נכון ואמוציונאלי מדי, עלול לגרום לקרע של ממש בתוך המשפחה. בעת כזו, נדרשת עזרתו של יועץ חיצוני המסוגל לבחון את התהליך בעיניים אובייקטיביות. היועץ, יוכל לזהות את הקשיים העסקיים, הניהוליים והרגשיים ולעזור לנווט את התהליך בהצלחה. יועץ מוצלח, יביא אתו הן את הניסיון הניהולי והעסקי הנדרש לתהליך מכירת עסק והן את האינטליגנציה הרגשית והניסיון האנושי מול בני משפחה המבקשים לשמור על אחדות ויחסים טובים.

לסיכום

עבדתי בעסקים משפחתיים והנני עוסק באופן שוטף בייעוץ למשפחות המנהלות עסק משותף. לכן, אני מכיר את הצדדים השונים והמורכבים של ניהול עסק במסגרת משפחתית. אעזור לכם להגיע ליציבות פיננסית, לטפל בזמן אמת במשברים. זאת ע"י מתן פתרון לטווח הארוך ובמקביל לשמור על אחדות המשפחה ויחסי אנוש טובים ויציבים.

צרו איתי קשר להתחלת תהליך אשר יחזק משמעותית את היסודות של העסק המשפחתי שלכם.

יצירת קשר מהירה

לקבלת עצה או יצירת קשר השאירו פרטים

פגישת היכרות

לקביעת פגישת היכרות לחצו כאן

דילוג לתוכן