ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים

למה צריך ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים?

בדומה לתאגידי ענק ועסקים גדולים, עסקים קטנים ובינוניים (*) עומדים בפני אתגרים מורכבים אשר דורשים פתרונות מושכלים. אולם, אתגרים אלו שונים מהאתגרים של עולם העסקים הגדולים במהותם ובפתרונות הרלוונטיים להם. עסקים קטנים רבים עוסקים בהישרדות היום יומית, בתהליכי גבייה, בירוקרטיה ומלחמות קיום. לצד זאת, הם מזניחים תהליכים מהותיים כגון: אסטרטגיה שיווקית, ניהול לקוחות יעיל, ניהול זמן וכו'. ייעוץ לעסקים קטנים מאלדר יועצים ימנפו את צמיחת העסק ולא ישאירו אותו מאחור.

באופן פרדוקסאלי, אלו הצעדים החיוניים להישרדותו של העסק לטווח ארוך…

* רק כדי שנדבר באותם מונחים: 

עסק קטן מעסיק עובד 1 ועד 20 עובדים / מחזורו השנתי עד 20 מיליון ש"ח.  עסק בינוני מעסיק בין 20 ל 100 עובדים  / מחזורו השנתי עד 100 מיליון ש"ח.  

עסק גדול מעסיק מעל 100 עובדים / מחזורו השנתי מעל 100 מיליון ש"ח.

ייעוץ לעסקים קטנים, צוות יושב בשולחן עם לפטופ ונתונים

מרכיביו של תהליך ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים

ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים הינו הנתיב הבטוח ביותר לתחילתו של תהליך פיתוח, צמיחה, העצמה או הבראה לעסק. מטרתו של תהליך זה, היא להביא להבראה כלכלית, לשיפור תהליכים עסקיים ובסופו של דבר להגדיל את הרווחיות העסקית. ייעוץ מסוג זה, מורכב בדרך כלל ממספר רבדים אשר יחדיו משלימים את התמונה המלאה לתהליך צמיחה עסקית וכלכלית. בדף זה נתמקד בהצגת רבדים אלו ובתרומתם לתהליך:

01

ייעוץ כלכלי פיננסי

02

ייעוץ שיווקי

03

ייעוץ ניהולי

04

ליווי עסקי

graphicCreated with Sketch.

ייעוץ לעסקים קטנים מציל ממשברים
הצלחה דורשת תכנון מוקדם!

לחצו כאן ליצירת קשר

ייעוץ כלכלי פיננסי

הבסיס להתנהלות עסקית הנו העיסוק בכסף. במילים אחרות, התנהלות פיננסית נבונה. בתהליך הייעוץ הכלכלי, ננתח את ההתנהלות הפיננסית של העסק שלך, נגלה נקודות קריטיות אותן ניתן לשנות ולשפר ונבנה תוכנית כלכלית מבוססת להמשך הדרך. בעלי עסקים קטנים רבים נדהמים כאשר אנו מגלים יחדיו רכיבים וכשלים פיננסיים שכלל לא היו מודעים אליהם. זאת, למרות הניסיון והחוש העסקי המפותח אותו רכשו עם השנים. הסרת כשלים אלו ובניית תהליכים כספיים יעילים מביאים בראש ובראשונה לצמצום הוצאות, מניעת בזבוזים מיותרים והגדלת הרווחיות. יחד איתם, גם נוצר תזרים מזומנים מתוכנן שהינו הבסיס להתנהלות נכונה מול הבנקים.

ייעוץ שיווקי

מטרתו של שיווק העסק הוא להגיע ללקוחות הפוטנציאלים של העסק שלך ולשכנע אותם להפוך ללקוחות אמיתיים. אסטרטגיה שיווקית נתפסה עד לא מזמן כמושג ששייך לעולמם של עסקים גדולים בלבד. אולם, מצב זה השתנה מהותית בתקופתנו. בעלי עסקים קטנים רבים, אינם מודעים היום למגוון ערוצי השיווק העומדים לרשותם. הם אינם משקיעים זמן בבניית אסטרטגיה שיווקית המבוססת על מיקוד קהלים, תכנון ערוצי שיווק ותהליכי מדידה והערכה. אסטרטגיה כזו אינה נחלתם של תאגידים בלבד. בתהליך הנכון, נבנה יחד אסטרטגיה שיווקית אשר תגדיל משמעותית את מאגר הלקוחות של העסק שלך.

ייעוץ ניהולי

התנהלות ניהולית נכונה אינה עניין מובן מאליו כאשר מדובר על ניהול עסק קטן ובינוני. האתגרים העומדים בפני מנהל העסק הינם מורכבים ולא תמיד יש למנהלים את ארגז הכלים הנכון להתמודד איתם. בתהליך הייעוץ הניהולי נתמקד בין היתר ב:

  • פיתוח כישורי ניהול
  • תקשורת אפקטיבית
  • יכולות ניהול הזמן, תהליכי קבלת החלטות
  • שינויים בדפוסי התנהגות מעכבי הצלחה (כגון הסחות דעת והתמקדות בטפל במקום בעיקר)
  • תהליכי ניהול עובדים
  • התמודדות במצבי לחץ

גם המנהל המנוסה והמשופשף ביותר ימצא בתהליך מסוג זה, את הכלים והנקודות שישפרו את תהליכי ניהול העסק ויקדמו את הצמיחה והפיתוח העסקי.

ליווי עסקי

תהליך ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים אינו תהליך נקודתי של "זבנג וגמרנו". תהליך הבנוי נכון כולל נקודות של בקרה והערכה, ביקורת על פי מדדים מוגדרים מראש והתמודדות עם שינויים בסביבה העסקית. בתהליך כזה, יועץ לעסקים קטנים הוא סוג של שותף להצלחה. תפקידו, הוא ללוות אותך, מנהל העסק, לאורך זמן ולוודא יחד איתך כי העסק שלך אכן צומח כמתוכנן. זוהי הליבה של תהליך הליווי העסקי אשר מבטיח תוצאות עסקיות אפקטיביות לאורך זמן.

צמיחה עסקית נמצאת במרחק נגיעה

לסיכום, חשוב לומר כי שינויים בתפיסה ניהולית וביצוע תהליך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים או בינוניים אינם עיסוק לחובבנים. בבואך לבחור את היועץ שילווה אותך ואת העסק שלך לצמיחה והצלחה עליך לוודא כי עומד מולך יועץ מנוסה ושקול, אשר יידע לקרוא את הסביבה העסקית שלך ויותר מכל יידע כיצד לתת בידיך את הכלים הנכונים להצלחה לטווח הארוך.

יועץ מנוסה יידע לא רק לתת עצות, אלא יהיה שותף של ממש להצלחה ויידע לקדם ולהעצים, על מנת להפוך אתכם למנהלים יעילים יותר, מקצועיים יותר ואפקטיביים יותר.

יצירת קשר מהירה

לקבלת עצה או יצירת קשר השאירו פרטים

פגישת היכרות

לקביעת פגישת היכרות לחצו כאן

דילוג לתוכן